Kiszállási stratégia felépítése
– „Én vagyok a cégért vagy a cég van értem?” – teszi fel a kérdést ma egyre több vállalkozó, s cégtulajdonos.
A legtöbben azért alapítanak céget, hogy hosszú távon a privát életük, az egzisztenciájuk magasabb szintre kerülhessen. Ennek ellenére vannak, akik „mókuskerékben” érzik magukat, mindent visszaforgatva a vállalkozásba nem veszik észre, hogy nem egy „üzletet” építenek, csak egy munkahelyet teremtettek saját maguknak...
Ma Magyarországon nem könnyű céges vagyonból magánvagyont építeni, mivel a munkabéreket és az osztalékkivétet magas járulékok terhelik! A bérkifizetések esetén nagyságrendileg 30-40%-os, az osztalékkivét amelynek szigorú feltételei vannak – esetén pedig hozzávetőlegesen 50-60%-os a hatékonyság.
Főleg családi vállalkozásokban alkalmazzák az un. „Horgony programot” a cégből való „kiszállási stratégia” felépítésére. Vagyis, ha nem azonnali pénzkivétre van szükség (arra ott az osztalék), akkor a stratégiai tervezés során megtervezhető, hogy a cégtulajdonos a lehető legkedvezőbb formában vegyen fel pénzt a cégéből. Így ezzel a programmal átvihető a cégben felépített tőke és a megtermelt hozamok a privát szférába.
CÉL:
vállalati vagyonból
magánvagyon
– legálisan,
– halasztott
közteherviseléssel,
– a globális befektetési piacok lehetőségeinek komplex kiaknázásával.